Hieronder vindt u een aantal verslagen van seniorenmiddagen

Senioren uitstapje 3 juni 2015, Tilligte en Ommen.
We vertrokken om 9.00 uur uit Gelselaar met een volle bus richting Twente, waar een bezoek werd gebracht aan de Shiitake paddenstoelkwekerij v.d. Fam Masselink in Tilligte.
Om 10.15 uur daar aangekomen stond de koffie met gebak voor ons klaar. Na tekst en uitleg van de eigenaar, kregen we een excursie over het bedrijf ( heel interresant) en we konden natuurlijk de Shiitake ook proeven.

Om 13.00 uur waren we in Ootmarsum voor een heerlijk diner bij restaurant de Weemhof.
Hier vertrokken we om 15.00 uur richting Ommen, waar we om 16.15 uur op de boot gingen voor een vaartocht over de Vecht en om 17.45 gingen we weer in de bus richting Gelselaar via het mooie Salland en Twente.
Om 19.00 uur waren we weer terug in Gelselaar, en konden we terug kijken op een zeer geslaagde en gezellige dag.

Dit was dan tevens de afsluiting van ons seizoen 2014-2015.

We wensen iedereen een fijne zomer, en ons volgende seizoen begint weer op woensdag 16 September. We gaan dan met eigen vervoer naar het boerderijmuseum van Albert Pekkeriet in Holten.
We vertrekken om 14.00 uur bij de Klokslag, uiteraard is iedereen hierbij welkom, de kosten voor deze middag bedragen € 6,00 / persoon incl. entree en twee keer koffie.

Woensdag 23 mei 2012
Klik hier voor de foto's van de jeu de boules middag
De seniorencommissie van Gelselaar had voor woensdag 23 mei 2012 een Jeu de Boules middag gepland.

Het was een erg warme middag, maar met het terras en de afgooiplek voor de JdB, onder de bomen, was het heerlijk vertoeven.
In totaal kwamen er (inclusief de leiding) die middag (slechts) 13 mensen naar de kantine van EGVV.

Door de lage opkomst werd er gespeeld in 1 poule. Er werd wel op 2 banen gegooid. Na een gezellige en spannende strijd waren het Janna Hondorp en Rika Geerdink die de meeste punten hadden gescoord.
Zij kregen een mooie medaille.
Dames, van harte gefeliciteerd!

Tot volgend jaar (of eerder) bij de JdB-baan !!

P.S. En wat het weer betreft: kom gerust,
want we weten altijd wel een oplossing te vinden
mocht het weer niet “optimaal” zijn.

Met sportieve groeten,
De leiding van de seniorencommissie en
                                                  Erna, 482179, erna(at)koeslagpaalman(punt)nl en
                                                  Ingrid, 482028, stokkink(punt)g(at)kpnplanet(punt)nl

Woensdag 1 juni 2011
Woensdag 1 juni hebben de senioren uit ons dorp en omstreken hun jaarlijkse uitstapje gemaakt.
We vertrokken 'smorgens om 8:30 uur met 58 personen vanuit Gelselaar richting Nieuwleusen via de Sallandse  Heuvelrug (Holterberg). Aankomst 10:00 uur.
Daar aangekomen, natuurlijk eerst koffie met gebak . Daarna een bezoek aan het museum Palthehof ,een collectie van diverse ambachtelijke bedrijfjes ,een schoolklasje enz.
We vertrokken daar om 12:15 uur richting Giethoorn via het prachtige Vechtdal met uitleg en gezellige verhaaltjes van onze chauffeur (Gerard). Hier aangekomen hebben we eerst heerlijk gegeten in restaurant "Hollands Venetie" . Daarna een rondvaart door het dorp Giethoorn. Tegen de klok van 5 keerden we weer huiswaarts. Om 7 uur waren we weer in Gelselaar.
Het was stralend mooi weer en een zeer geslaagde en gezellige dag.

Dit was dan tevens de laatste activiteit van dit seizoen . We beginnen weer op woensdag 14 September 14:30 uur met een  Jeu de Boulesspel bij het sportveld . Graag ontmoeten we dan weer velen om half drie in de kantine van E.G.V.V.,waar we  die middag te gast zijn.

Namens de senioren commissie wensen wij U allen een fijne zomer toe.

Woensdag 16 december 2009
Woensdag 16 december hebben we ons kerstfeest gevierd in de klokslag. Ds.Leurgans en het Tempelteam van muziekvereniging Excelsior verleenden hun medewerking. Het kerstverhaal werd verteld door Mevr. Ruesink .
De seniorencommisie had weer gezorgd voor de kerstboom en de diverse versieringen en natuurlijk de hapjes en drankjes.
Het was weer een goede en gezellige middag met veel zang en muziek.

Wij wensen iedereen goede kerstdagen  en een voorspoedig nieuwjaar !
Onze volgende bijeenkomst is onze nieuwjaarsbijeenkomst op woensdagmiddag 13 januari 2010  14.30 uur.
Wij gaan dan tevens bingo spelen.

Met een hartelijke groet aan U allen

de seniorencommisie

Woensdag 17 november 2009
Geweldig optreden van Duo Plus uit Neede voor Gelselaarse senioren !
Woensdag 17 november hadden we Duo Plus (zie foto) uit Neede op bezoek .
Terwijl het buiten stormde en de regen tegen de ramen sloeg was het binnen in de klokslag goed vertoeven. We konden genieten van geweldig mooie zang en accordionmuziek. Sopraan, Bariton en Tenor gelardeerd met heerlijke accordionklanken in verschillende genres, afgewisseld met spreuken en gedichten. Kortom heel mooi en voor herhaling vatbaar. Na een toegift en een daverend applaus was het al ruim vijf uur toen we ze uitzwaaiden.

In september zijn we weer gestart met onze seniorenmiddagen, zoals min of meer gebruikelijk, starten we meestal met een excursie. Dit jaar was dat een bezoek aan de Haarbroekse vijvertuin in Harfsen.
Rond half 3 werden we daar ontvangen met koffie en appelgebak. De weergoden waren ons gelukkig goed gezind, zodat we daar heerlijk konden rond wandelen en genieten van allerlei bekende en minder bekende spreuken en gezegdes. Jammer was dat de eigenaar (sr.) plotseling verhinderd was, waardoor we zijn smeuige verhaaltjes misten. Rond de klok van 5 waren we weer in Gelselaar.

Woensdag 7 Oktober 2009
Woensdag 7 oktober was bij ons op bezoek, de heer Jan Geerdink uit Hengelo. Hij liet ons kennismaken met steriofotografie. We kregen allemaal een speciale bril op waardoor het soms leek alsof we een onderdeel waren van de foto. Met name de natuurfoto's waren adembenemend mooi. Hij had diverse reportages en klankbeelden van diverse thema's ,o.a. vogels, natuur, berkelland enz. Zoveel zelfs dat hij nog wel een middag kon vullen (wie weet) .

Donderdag 4 juni 2009
Uitstapje naar Drente

Donderdag 4 juni was ons jaarlijks uitstapje met de senioren uit Gelselaar aangevuld met enkele goede vrienden en bekenden.
s'Morgens om half negen vertrokken we met 40 personen, met de bus van Gelderesch (Graafschap spelersbus) naar Drente. Hier waren we om kwart over tien op de "Rosinkhof" te Dwingelo. Dit is een bedrijf waar men op ambachtelijke wijze advocaat en diverse likeuren maakt. Hier werden we ontvangen met koffie en gebak.  Na tekst en uitleg over het bedrijf kon men natuurlijk de diverse smaken proeven en ieder kreeg de gelegenheid natuurlijk om wat mee te nemen naar huis.

Hierna vertrokken we weer met de bus richting Spier voor het diner in restaurant "Schortingshuis" ,na dat dit ons lekker had gesmaakt ,stond de bus weer klaar voor een rondrit door het mooie gebied rond Dwingelo ,ook was er een gids aan boord die hier ter plaatse kundig was.
Na nog een consumptiepauze vertrokken we weer via de holterberg richting Gelselaar waar we om ongeveer half zeven arriveerden.

Woensdagmiddag 11 maart 2009
In een volle Klokslag hebben de Jantjes na 16 mooie jaren afscheid genomen van het publiek.
Op woensdag 11 Maart 2009  tijdens de ouderenmiddag in Gelselaar hebben de Jantjes (uut Gelster) hun laatste optreden verzorgd. Medio vorig jaar kwam het bericht dat de Jantjes wilden stoppen met optreden en wat zou het dan mooi zijn dat dat zou gebeuren tijdens de maandelijkse ouderenmiddag in Gelselaar, waar ze voor 16 jaar terug ook begonnen. Mede door het succes wat ze toen hier hadden  is hun carriere steeds gegroeid en werden ze steeds meer en verder in de regio gevraagd om te komen optreden. En nu dan na zoveel mooie jaren zijn ze gestopt . We mogen gerust stellen op het hoogtepunt van hun carriere.
Tijdens hun optreden hebben ze vele mooie liedjes, schetsjes en verhaaltjes van de afgelopen jaren weer ten gehore gebracht. Ook het Jantje van het eerste uur ,Jan Tellman,  was aanwezig. Hij gaf nog een prachtige solo op zijn trompet.
Tegen de klok van 5 (jammer) hebben we ze uitgezwaaid vergezeld ieder met een mooie bos bloemen en als grote verrassing hadden ze voor de ouderenvereniging nog een leuke geste meegebracht voor de kas van onze vereniging.

Nogmaals bijzonder bedankt voor de gezellige middag en voor de gift. Namens de ouderen van Gelselaar wensen wij jullie nog vele goede jaren toe.

Woensdagmiddag 17 december j.l. hebben we kerstfeest gevierd in de Klokslag ,medewerking werd verleend door het koor, Comt nu met sangh, en Wim Mogezomp uit Borculo. Ook de commissieleden hadden een onderdeel van de liturgie op zich genomen, zoals het kerstverhaal ,gedicht ,en het kerstevangelie uiteraard was de Klokslag mooi aangekleed ,met de kerstboom en mooie versieringen. Het was weer een fijne en goede middag ,rond de klok van 5 was het afgelopen en na iedereen goede kerstdagen en een fijne jaarwisseling te hebben gewenst, hebben we afscheid genomen van elkaar .

Woensdag 19 November hadden we het Markvelds buurtorkest op bezoek,. Deze groep muzikanten (accordionnisten) hebben ons op een gezellige manier vermaakt met liedjes ,waaronder echte meezingers,en verhaaltjes en gedichtjes. Het was een heerlijke ontspannen middag , met veel herkenning in de verhaaltjes. was weer onze maandelijkse bijeenkomst ,deze middag hadden we een delegatie van deoudheidkundige vereniging uit Noordijk zij namen ons mee naar vroeger , met de gebruiken en rituelen rond het slachten op de boerderij d.m.v verhaaltjes, gedichtjes en natuurlijk het proeven van de diverse oude gerechten (preuverije).We aten o.a worstebrood (bloedbrood) ,baklever, uitgebakken spek (schroamkes) ,schinken en nagelhoutsvlees. Na afloop kon een ieder nog wat kopen om mee te nemen.

Woensdag 17 sept. zijn we weer gestart met onze maandelijkse bijeenkomsten.
Dit keer zijn we begonnen met een bezoek aan het oranje museum in Diepenheim, we vertrokken om half drie vanaf de Klokslag. We werden ontvangen door de familie Veltkamp (eigenaar van het museum),met koffie en koek.  Hierna heeft de heer Veltkamp ons verteld over het ontstaan van het museum,o.a midden 15,e eeuw is Prins Maurits daar enkele dagen op de boerderij geweest,en vanaf dat moment tot op heden is er begonnen met het verzamelen van alles wat betrekking heeft of had op het huis van Oranje. Na deze leuke introductie nam hij ons mee naar het museum, waar hij verder tekst en uitleg gaf en de diverse vragen beantwoorde. Na het nuttigen van een consumptie,en de Fam.Veltkamp te hebben bedankt,en succes gewenst met de voortzetting van het museum gingen we weer richting Gelselaar,waar we rond 17 uur weer terug waren.

Seniorenreis 2008 Woensdag 11 juni was ons jaarlijks senioren reisje. We stapten s'morgens om 9:15 uur met 46 personen op de bus die ons via een toeristische route naar Elburg bracht. Hier waren we om 11 uur,waar de boot klaar stond met koffie en gebak. Onder het nuttigen van de koffie vertrok de boot via het Veluwe- en Randmeer richting Spakenburg voor een mooie tocht.Tijdens de vaartocht werd ons de warme maaltijd aangeboden en na ongeveer 3 uur eten,drinken en gezellig praten(kuieren) stapten we van de boot in Nijkerk waar de bus klaarstond om ons naar Spakenburg te brengen. Hier hebben we o.a het museum Spakenburg bezocht en na diverse aankopen (paling) enz. zijn we aan onze terugreis begonnen. Na een mooie tocht over de Veluwe waren we om 18:30 uur weer in Gelselaar.